Pelekų vakaras

2017-06-02, penktadienis
Dar dieną buvo planuojama išvyka pažuvauti kiršlių. Prisijungti sutiko žemietis Vaidas. Taigi, po darbų skubu pas jį ir drauge jau skriejam keliu. Upėtakiai, kiršliai, upės kalboje kelionės metu. Kelias neprailgsta. Numatytoje žvejybos vietelėje lyg ir prasilenkiame kelyje su keliais muselininkais, dar norėjome bičiuliautis, tačiau šie už keliasdešimt metrų stabtelėję visgi nurieda vieškeliu, o mes įvertinę, kad kolegos arba jau pažvejojo arba vieta jiems kažko netiko nurūko savais keliais, net nebandome šokti į aprangą, o verčiau važiuojame į kitą vietą. Dalį numatomo ruožo upelėje žino Vaidas, o dalį aš, taigi abiems pusiau naujos vietos.

Atvykę nedelsiant šokam į aprangą, meškerės iš dėklų ir jau prie upės. Čia ji tokia pusiau šapalinė. Nors yra galimybių pagauti ir kiršlį. Keletas pirmų metimų ir kolegai jau sulinkęs kotelis, o vabaliuką čiumpa šapaliukas. Dar keletas metimų ir kiršliukas.
Pirmas kiršliukas
Pradžia smagi daug žadanti. Oras vėsokas, bet saulėta, protarpiais dideliais vėjo gūsiais kurie šiaušia vandenį.
Upė
Vabalų dėl vėsaus oro ir stipraus vėjo nėra labai daug, žolėse sutupūsios gražutės laukia kitos dienos, kuri pagal prognozes bus gerokai šiltesnė, o ir vakarėja.
Gražutė
Gražutė delneŠie skraidūnai paprastai aktyviausi dieną, tačiau esu matęs ne kartą ir šiltais vakarais jas upių pakrantėse skraidant..
Pradžioje bandau žvejoti nimfele ir vienoje vietoje pajuntu stuktelėjimą. Buvo kibimas. Tačiau tuščiai. Dar kurį laiką praleidžiu toje vietoje, kol netoliese pamatau žuvies sukeltas bangeles. O! Galima sausa musele pamėginti. Užsidedu mažutę muselę ir antru metimu pagaunu…
AukšlėAukšlytė! 🙂 Ne to kalibro žuvis, tačiau jų kibimai būna labai staigūs ir tokie sportiški, kad net ir ši žuvelė kelia nuotaiką ir suteikia gražių žvejybinių akimirkų.
Muselininkas žvejoja Buožgalviai ramioje vietoje
Kadangi tikslas kitas, kulniuojame upelės krantais toliau. Už kelių šimtų metrų potencialiai kiršliui mažiau palankesnių vietų, užeiname rėvą, kurioje žvejojant nimfele pajaučiu žuvies patempimą, kirtimas ir gražuolis kiršlys rodo burę!
RaudonaburisPirmoji šios dienos manoji pagauta rimta žuvelė. Gražuolė, pelekas vakarinės raudonu atspalviu tviskančios saulės šviesoje atrodo kaip sapnas, o ir pati žuvis, kad ir ne pati didžiausia, bet labai gražiai įmitusi ir turi daug jėgų, tad suteikia daug emocijų!

Tolėliau užeinam gražų posūkį, kuriame subulkavo graži žuvis. Laikas vėl sausai muselei. Bandau žalią adamsiuką ir vienoje vietoje pagaunu 4 kiršliukus. Du tokie vidutiniokai ir keli dar maženi. Buvo vienas gražus smūgis paviršiuje, kurį praleidau, ten buvo gera žuvis… Vaidas paėjęs kokius 5 priekyje kitame krante ištraukia gražų kiršlį su Redtago nimfele kokių 35 cm. Nerealu!Užkibo
PagavoPaleido
Einam toliau. Vėl už penkiasdešimt metrų rėva. Ir čia Vaidui nimfele  stuktelėjo. Jis dar kurį laiką bandė toje vietoje suvilioti kiršlių, bet nesėkmingai, po to bandžiau ir aš sausa musele, nimfele nieko. Tiesa, ant sausos musės buvo kibimų, bet kaprizingigi kartais tie kiršliukai 🙂 Nežinosi. Bet užtai ir lašalų teko pamatyti. Štai keli. Spalvos nerealios – ,,jelov oliv” 🙂
LašaliukasLašalas rankoje
Man bebandant įtikti kiršliukams Vaidas prapuola kažkur priekyje, o aš mėgaujuosi vakarui, saulė prieš akis, paskutiniai vakaro šilumos spinduliai dar šildo. Nors ir birželio pradžia, bet lauke kokie 7 laipsniai tik šilumos, šaltoka. Rankos šala. Bet neįtikus vienoje vietoje kiršliukams, pėdinu toliau ir viename posūkyje po medžiu antru metimu padavus nimfelę pasroviui pamatau patempimą, pakertu ir gražus kiršliukas duoda gazo po visą upę. KiršlysPo jo dar ir antras.Paleidžiant Štai ir kolega parbrenda tolumoje. Susitinkam upėje. Jam keli gražūs kiršliai užkimba, man taip pat. Čia graži rėvelė, kur upių žolynų vagose, smėlingose ir žvyruotose vietose laikosi kiršliukai. Vaidas pasigiria, kad ten toliau už posūkio 40+ kiršlį ištraukė. Smagu! Štai tas gražuolis, dienos žuvis!
Dičkis juodis
O čia keli kiti Vaido kadrai:
Raibuliai ir burėMuselinės jėga!
Vakarėja ir brendame laukais link automobilio. Judame namo, saulė jau žemai žemai. Buvo smagi išvyka! O ir pelekų vakare matėme gražių! Tikimės jų pamatyti ir ateityje. Visos sugautos žuvys buvo gyvybingos paleistos atgal. Kiršlys reta žuvis. Upėtakinių upių ir upelių Lietuvoje yra apie 6 kartus daugiau nei kiršlinių. Todėl šias žuvis reikia ypatingai globoti ir saugoti, ypač kur jų populiacijos labai trapios ir lokalios.